Rabu, 27 Februari 2013

Panduan Semak Status Kebenaran Keluar Negara

Kali ini aku nak berkongsi dengan anda semua cara-cara nak semak status kebenaran keluar negara oleh imigresen. Aku wujudkan entri ini kerana baru-baru ini kawan aku nak keluar negara tak dapat, kerana kene tahan imigresen dekat airport sebab ade hutang tak bayar (hutang PTPTN..hehe). Haha kesian aku tengok kawan aku ni dah la tiket flight dah beli, kira burnla..  ribula jugak..

Tula pasal hutang jangan tak bayar, kan dah susah. Anyway, kat bawah ni aku tunjukkan sikit cara-cara nak semak status kebenaran keluar negara yang di panggil 'Status Kawalan Imigresen'. Kepada sesiapa yang berhajat nak keluar negara bolehla semak ikut cara-cara dibawah.. Senang jer kawan2 sumer..

Pergi ker link ni untuk semakan : http://sspi2.imi.gov.my/

Paparan akan keluar seperti dibawah. (klik gambar untuk pembesaran)



 Keputusannya haha


MUDAH JER...HEHE..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Check saman dengan sms

POLIS SAMAN [No Kenderaan] hantar ke 32728

ATAU

POLIS SAMAN [No i/c] hantar ke 32728


Balasan yang anda akan terima kalau ada saman:

RM0.50 [no. kenderaan/ic ] : Terdpt X saman berjumlah RM XXX.00 sehingga X tarikh. Saman terperinci taip POLIS SAMAN [noic/no kend] [emel] & sms ke 32728.


Kalau tiada saman :

[No. Kenderaan/ic] : Tiada saman dikeluarkan sehingga X tarikh



Anda juga boleh check saman ke no 15888. Caranya :

Dengan menggunakan telefon bimbit, anda cuma perlu taip POLIS SAMAN NO KAD PENGENALANNO KENDERAAN> dan hantar ke 15888

Contoh : POLIS SAMAN WMG6383 dan hantar ke15888
* Setiap SMS akan dikenakan caj sebanyak RM 0.20